شارژ گاز کولر ماشین

علائم خرابی شیر انبساط کولر ۲۰۶

علائم خرابی شیر انبساط کولر ۲۰۶

شیرهای انبساط کولر ماشین، در سرد سازی اپراتور نقش اساسی بازی می کند. در این قسمت درباره ی شیرهای انبساط ماشین بیشتر توضیح خواهیم داد. پس با ما همراه بمانید.

کارکرد شیر انبساط به چه صورت است؟

همانطور که از عنوان این قطعه پیداست شیر انبساط وظیفه دارد تا گاز را منبسط نماید. یعنی آن را فشرده کند. هنگامی که کمپرسور شروع به دهنش می نماید، گاز مستقیم به رادیاتور کولر و پس از آن درایر و بعد از آن به یک لوله باریک انتقال می یابد. اینجاست که شیر انبساط نقش اصلی را ایفا می کند و با کم فشار کردن گاز در محیط اپراتور و پرفشار کردن گاز در لوله رفت یا های پروژن عمل سرسازی اپراتور را انجام می دهد.

شیر انبساط کولر ماشین چگونه گاز را فشرده می کند؟

می توان گفت قسمت شیر انبساط کولر ماشین در بخش رفت، نیمه بسته یا نیمه باز است. اما این نیمه باز بودن نباید زیاد باشد که گاز هرز از آن رد گشته و همین امر سبب می شود تا کمپرسور بتواند در لوله رفت مایعی از گاز را به وجود آورده و شیر انبساط این مایع را در اپراتور پودر کرده و این پودر گاز هنگامی که در محیط کم فشار قرار می گیرد و منجر به سرما می گردد و اپراتور یخ زده و در نهایت اتاقک ماشین نیز خنک خواهد شد.

شیر انبساط از چه جنسی است؟

شیرهای انبساط از دو آلیاژ به وجود می آیند. شیرهای برنجی که معمولاً این شیرها قدیمی هستند مثل پراید و پاترول شیرهای برنجی استفاده می‌کردند و یک دنباله انبساطی داشتند که سبب تنظیم نمودن رگلاژ شیر انبساط می شود. اما شیر های جدید از جنس آلومینیوم و جنس تخت هستند. مانند خودرو ۲۰۶، اچ سی کراس و ساینا و بسیاری از شیر هایی که از سال ۲۰۱۲ به بعد به تولید رسیدند، به این گونه هستند و رگلاژ حرارتی داخلی دارند.

در ادامه ی این مقاله قصد داریم تا درباره ی موارد زیر گفت و گو کنیم:

  • اول، رله کمپرسور کولر پژو ۲۰۶ کجاست؟
  • دوم، عیب یابی کولر پژو ۲۰۶.
  • سوم، رله فن کولر ۲۰۶ کجاست؟
  • چهارم، تعویض رله کولر ۲۰۶.
  • پنجم،‌مشکلات کولر ۲۰۶.

رله کمپرسور کولر پژو ۲۰۶ کجاست؟

اول،‌ اگر سرمای خروجی از کانالهای کولر یکنواخت نبود یا یک کانال سرمای کمتری نسبت به کانال دیگر داشت؛ در این شرایط کولر ماشین شما دچار افت گاز گشته و باید اقدام به شارژ گاز نمایید.

دوم، ممکن است از زیر داشبورد سمت شاگرد صدایی فیس فیس مانند شنیده شود، این صدا مربوط به جریان گاز و عبور آن از شیر انبساط است، در نتیجه باید به تعمیرکار مجاز مراجعه نموده و میزان گاز سیستم را چک نمایید.

درباره ی کولر ماشین چه می دانید؟

سوم، در برخی از مواقع گاهی از داشبورد صدایی شبیه به بوق یا سوت شنیده میشود که در این حال بهتر است سیستم با دستگاه، شست و شو گشته و سپس گاز شود. البته لازم به ذکر است که در این حالت احتمال خرابی شیر وجود خواهد داشت.

چهارم، مشکل فن موتور ۲۰۶ از جمله شایع ترین مشکلاتی می باشد که روزانه با آن مواجهیم به صورتی که از ۱۰۰خودرو ۸۰ تا این مشکل را داشته و زمانی که کولر روشن می شود، فن با دور پایین کار نموده در صورتی که با پر شدن گاز کولر باید فن موتور با کولر به شکل همزمان با دور بالا کار نماید، درغیر اینصورت فشار گاز با حرارت موتور، افزایش یافته و سرمای دلخواه تولید نمیشود؛ در برخی از موارد نیز سبب بروز نشت در سیستم نیز میشود. جالب است بدانید که فن موتور و کولر در این خودرو یکی هستند.

مشکلات خودروی ۲۰۶

پنجم، ‌به طور دائم کمپرسور قطع و وصل شده و سرما تولید نمی گردد که این امر علل مختلفی دارد، مشکل میتواند از رله های برقی، میزان گاز، کار نکردن فن و یا گیر بودن مسیر گاز باشد.

ششم، تیپ ۲ این ماشین، درجه تنظیم ترموستات نداشته و شاسی کشویی هنگام کولر گرفتن باید در حالت چرخش هوای داخل باشد تا از ورود گرما و گردوغبار به درون اتاقک جلوگیری گردد. بارها دیده شده پس از تمیز نمودن داشبورد میزان سرما کم شده، در این حالت شاسی هوای گرم و سرد چک گردد. دریچه ی بخاری باز گشنه است و هوای گرم و سرد ادغام می شود.

هفتم، در تیپهای بالاتر برای مثال تیپ ۵، سیستم را از حالت خودکار یا AUTO  خارج نموده و به صورت دستی آن را تنظیم می نماییم، بهترین درجه برای ترموستات ۱۴ بوده که سرمای مطلوبی دارد، برای وزش باد به سمت جلو و از خروجی کانالهای بالای پخش و دو طرف باشد، علامت چرخش هوای درون کابین نیز فعال است.

کلام آخر:

در این مطلب درباره ی علائم خرابی شیر انبساط کولر ۲۰۶ صحبت کردیم. شما می توانید در صورت داشتن هر نوع نظر، انتقاد و یا پیشنهادی آن را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *