اشتباهات رانندگی

علت خروج آب از اگزوز خودرو

علت خروج آب از اگزوز خودرو

پس از مشاهده خروج آب از لوله اگروز در آغاز باید نوع آن مایع را تشخیص دهید و متوجه شوید که مشکل از کجاست. علل معدودی می تواند سبب خروج مایع هایی مانند آب یا بنزین از لوله اگزوز ماشین شما شوند که بعضی از آن ها مشکل زا نبوده و بعضی دیگر می توانند نشان از مشکل جدی در ماشین باشند. در بیشتر موارد همراه با آب خروجی از لوله اگزوز دود سفید نیز خارج می ‌شود که این مسئله به شما کمک می ‌کند تا مشکل را آسان تر تشخیص داده و با توجه به آن تعمیر کنید و در کل وجود دود سفید از این نظر خوب است. خوشبختانه در بیشتر مواقعی که دود سفید از لوله اگزوز خارج می ‌شود مشکلی نمی باشد؛ چون که دود سفید خروجی آب چگالش شده بوده که در سیستم اگزوز به وجود می آید و این پدیده معمولا در روزهای سرد انجام می شود. شما می‌ توانید این مسئله را در صورتی که دود سفید خروجی از اگزوز شبیه به بخار باشد تایید نمایید. این موضوع به آسانی با چند دقیقه درجا کار کردن موتور قابل حل بوده و دود خروجی باید بدون رنگ شود و اگر با این روش مشکل حل شد نیازی به نگرانی نمی باشد. از سمت دیگر اگر دود سفید خروجی بعد از چند دقیقه کار کردن موتور محو نشده و با حجم بالا تولید شود می ‌تواند نشان دهنده مشکل اساسی در موتور شما باشد. به احتمال زیاد سوختگی واشر سرسیلندر یا سرسیلندر و محفظه آسیب دیده موتور می ‌تواند سبب نشتی آب به محفظه مخلوط شدن هوا و سوخت شود که این موضوع سبب خروج دود سفید و قطرات آب از لوله اگزوز گردد.

اگزوز و خروج آب

دلیل خارج شدن آب از اگزوز ماشین چیست؟

اگر شما به یکی از این مشکلات در ماشین شما مشکوک شدید، چک کردن خودرو به وسیله ی یک مکانیک حرفه‌ای بسیار مهم و ضروری می باشد. این مسائل مشکلات بسیار جدی هستند که در صورت اهمیت داده نشدن می‌ توانند سبب ایجاد مشکلات بزرگتری شوند که تعمیر آن‌ها بسیار پرهزینه‌ تر خواهد بود.

اگر از اگزوز خودروی شما بنزین خارج شود به احتمال زیاد شما متوجه خروج دود سیاه نیز خواهید شد. اگر دود سیاه هم مشاهده شود، نشانه ناقص سوختن بنزین در محفظه احتراق ماشین می باشد. این اتفاق ناشی از وجود سوخت اضافی در محفظه ای می باشد که سوخت و هوا با هم ترکیب می ‌شوند و یا می تواند ناشی از خرابی بعضی بخش ‌ها در خودرو نیز باشد. در بیشتر مواقع این موضوع یک مشکل جدی به حساب نمی ‌آید و ناشی از کثیفی فیلتر هوایی بوده که به موقع تعویض نشده و نمی‌ تواند مقدار هوای مورد نیاز برای مخلوط شدن با سوخت را وارد نماید.

دلیل خارج شدن آب از اگزوز ماشین چیست؟

تعویض فیلتر هوا عمل بسیار ساده ای می باشد که شما می ‌توانید در کمتر از یک دقیقه آن را انجام دهید. اگر این کار مشکل خروج دود سیاه از اگزوز را رفع نکرد می ‌توانید به دنبال مشکلات جدی تر در موتور ماشین باشید. به احتمال زیاد این مشکل مرتبط با نشتی انژکتور سوخت و رگلاتور یا تنظیم کننده سوختی که راه آن بسته شده باشد، یا مسدود شدن خط بازگشت سوخت می باشد. اگر شما هر یک از این مشکلات را دارید به منظور رفع و تعمیر آن به یک متخصص نیاز دارید؛ چون که این مشکلات کمی جدی‌ تر می باشند و تا زمانی که وخیم‌ تر نشده‌اند باید مورد بررسی قرار گیرند. چک شدن ماشین به وسیله ی یک متخصص وقتی که از اگزوز خودروی شما آب یا بنزین خارج می ‌شود موضوع بسیار مهمی بوده و در صورت نادیده گرفته شدن می تواند به مشکلات جدی تری ختم شود. پس بهتر است از یک حرفه ای کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *