کولر

لرزش خودرو هنگام کولر گرفتن

لرزش خودرو هنگام کولر گرفتن

در حقیقت، دلیل لرزش خودرو در زمان کولر گرفتن مربوط به موتور ماشین بوده که یکی از مشکلات رانندگان در فصول گرم سال و به ویژه تابستان می باشد. ما در ادامه ی این مطلب قصد داریم تا به طور مفصل درباره ی این مسئله صحبت کنیم؛ چرا که لرزش موتور می تواند غیر عادی و غیر طبیعی باشد. در زمان کولر گرفتن و یا احساس شدید لرزش موتور در زمان خاموش نمودن و یا حتی در زمان حرکت در سربالایی و سرپایینی امکان دارد نگران کننده به نظر برسد؛ هنگام شتاب گرفتن و یا در زمان انتقال لرزش موتور به اتاق نیز امری غیر عادی به نظر خواهد رسید. پس در صورتی که تمایل دارید، به صورت جامع از دلیل لرزش موتور ماشین اطلاعاتی داشته باشید؛ تا انتهای این مطلب با ما همراه بمانید. ما قصد داریم تا مهم ترین نکاتی که در زمان لرزیدن خودرو امکان دارد با آن مواجه شوید، را بررسی نماییم.

آیا لرزیدن کمِ موتور غیر عادی می باشد؟

لرزیدن بسیار کم موتور در همه ی ماشین ها امری طبیعی بوده؛ چرا که زمان چرخش مداوم میل گاردان، چرخ دنده های گیربکس و دیگر قطعات که متحرک می باشند؛ سبب ایجاد لرزش در موتور خواهند شد. اما توجه داشته باشید، در صورتی که لرزش موتور ماشین شدید باشد؛ به طوری که سبب انتقال لرزش به اتاق خودرو گردد و ماشین را تکان دهد؛ آن وقت است که باید فکری به حال موتور کنید، پیش از این که آسیب جدی به موتور وارد گردد.

علل لرزش موتور ماشین که باید دانست:

دلیل لرزیدن موتور ماشین بسته به موقعیتی که در آن قرار دارد، امکان دارد متفاوت باشد. به صورتی که برای مثال، علت لرزش موتور ماشین در زمان خاموش کردن با دلیل لرزش موتور در سربالایی رفتن و یا در زمان کولر روشن کردن و غیره متفاوت می باشد. در ادامه شما را با ده علت لرزش موتور ماشین آشنا خواهیم کرد.

  • اول، هوای سرد.
  • دوم، عیب در دمپر میل لنگ.
  • سوم، عیب در سیستم ترمز.
  • چهارم، آسیب در اتصالات CV.
  • پنجم، سوختن واشر سرسیلندر.
  • ششم، تنظیم نبودن موتور.
  • هفتم، خرابی سنسور هوا.
  • هشتم، تنظیم نبودن دلکو سپند.
  • نهم، شمع ‌های معیوب.
  • دهم، عدم سوخت رسانی صحیح.

دلایل لرزش موتور ماشین در زمان شروع حرکت:

از جمله دلایل شایع لرزش موتور در زمان حرکت و یا توقف، هوای سرد است. در صورتی که میزان لرزش موتور در زمان حرکت کردن کم باشد؛ این لرزش عادی بوده؛ پس نیازی به نگرانی نخواهد بود.

لرزش خودرو

بررسی نمودن علل رایج ارتعاش موتور ماشین در زمان شتاب گرفتن:

از جمله دلایل لرزش موتور ماشین در زمان شتاب گرفتن، آسیب در اتصالات CV و گسستگی در مفاصل مشترک ماشین خواهد بود. هنگامی که شکستگی در اتصالات cv ایجاد شود، آب و خاک داخل مفاصل قرار گرفته و روغن محافظ، درزهای داخلی را به شدت آلوده خواهد کرد که در نتیجه سبب ایجاد مشکل در موتور و منتقل کردن لرزش موتور به اتاقک خواهد شد. در شرایط این چنینی باید هر چه سریع تر ماشین خود را نزد تعمیرکار ماهر و با تجربه برده تا بتوانید مشکلات را بررسی کنید.

علت لرزیدن موتور ماشین در سرعت بالا:

شل شدن پایه ی موتور ماشین از اصلی ترین علل لرزش موتور در سربالایی و در سرعت بالا شناخته شده است؛ چرا که پایه‌ های موتور، رابط قرار گرفتن موتور بر روی بدنه اصلی ماشین می باشد. در صورتی که هر کدام از چهار پایه‌ های موتور شل گردد سبب ایجاد یک لرزش شدید در موتور خودروی شما خواهد شد.

از علل دیگر لرزش موتور ماشین در سرعت بالا، خرابی دمپر میل لنگ شناخته شده است. در صورتی که به هر دلیلی دمپر میل لنگ دچار مشکل شد؛ موتور خودرو دچار لرزش خواهد شد. در این شرایط نیز حتما باید از یک تعمیرکار و یا یک متخصص کمک بگیرید.

دلیل لرزش موتور ماشین در زمان خاموش کردن ماشین:

از جمله اصلی ترین علل لرزش ماشین در زمان خاموش کردن؛ معیوب بودن شمع های ماشین می باشد. با عوض کردن شمع خودرو، لرزش متوقف خواهد شد. تنظیم نبودن دلکو سپند تونه از دیگر دلایل لرزش موتور در زمان خاموش کردن ماشین خواهد بود.

دلیل لرزش موتور در زمان ترمز کردن:

اگر در مواقع ترمز کردن شاهد انتقال لرزش به اتاق شدید؛ احتمالا سیستم ترمز دچار اشکال گشته است و این مشکل از موتور ناشی نمی شود. درنتیجه برای تعویض لنت ترمز و بررسی سیستم ترمز به سراغ یک تعمیرکار با تجربه و متخصص بگردید.

دلیل لرزیدن موتور در زمان کولر گرفتن:

دلیل لرزش موتور در زمان کولر گرفتن، می تواند از عدم سوخت رسانی صحیح ناشی شود. البته این دلیل، از علل شایع لرزش موتور ماشین در همه ی موقعیت ها خواهد بود. یعنی در صورتی که به دنبال دلیل لرزیدن موتور در زمان سربالایی رفتن، علت لرزیدن موتور دیزل در حالت درجا و بدون حرکت، شتاب گرفتن، حرکت کردن و غیره هستید؛ در ابتدا به سراغ بررسی مسیر سوخت رسانی بروید.

به صورت کلی در صورتی که در مسیر سوخت رسانی موتور ماشین، گرفتگی داشته و یا احتراق به درستی صورت نگیرد؛ امکان لرزش موتور ماشین افزایش می یابد.

لرزیدن موتور در زمان کولر گرفتن

دلیل لرزیدن موتور در زمان حرکت:

عیب در دمپر میل لنگ از شایع ترین علل لرزش موتور دیزل می باشد. در حقیقت دمپر میل لنگ، وظیفه ی ثابت نگه داشتن قطعات موتور را برعهده دارد. پس در صورتی که در زمان حرکت و در حالت کلی لرزش موتور را احساس نمودید؛ به سراغ بررسی دمپر میل لنگ بروید. از دلایل دیگر لرزش موتور در زمان حرکت، تنظیم نبودن موتور می باشد. به صورت کلی پایین بودن دور موتور و عدم هماهنگی با دنده‌ ای که بر روی آن قرار دارد، از دلایل لرزش موتور خودرو می باشد.

سخن پایانی:

موتور یکی از قطعات  مهم خودرو به شمار می رود. به همین جهت، هنگامی که با مشکلاتی برای موتور خود روبرو می شوید؛ باید از یک تعمیرکار با تجربه و حرفه ای کمک بگیرید. در بالا به دلایلی که امکان دارد برای موتور خودروی شما پیش آید، اشاره کردیم. لرزش موتور می تواند یکی از آزار دهنده ترین اتفاقاتی باشد که برای هر راننده ای پیش آید و اگر هر چه سریع تر این مشکل را بر طرف نکنید؛ بدون شک با مشکلات بیشتری مواجه خواهید شد و هزینه ی بیشتری را برای تعمیرات باید پرداخت نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *